Facebook cumpără o tehnologie de recunoaștere facială

de: Andrada Bonea
17 11. 2016

Facebook pare să se gândească la implementarea unor tehnologii de recunoaștere facială: a cumpărat compania FacioMetrics, care a creat o aplicație numită Intraface.

Intraface poate detecta șapte emoții diferite, analizând fețele oamenilor, dar a fost scoasă, între timp, din magazinele virtuale. Cei de la Tech Crunch scriu că ar trebui să ne așteptăm ca, într-o zi nu foarte îndepărtată, inteligența artificială de la Facebook să te lase să reacționezi Like/Wow/Haha/Angry sau Sad doar prin afișarea emoției respective pe chip.

Până atunci, Facebook va folosi tehnologia pentru a-și îmbunătăți măștile faciale cu realitate augmentată pe care le vrea în video-uri și live-uri, similar Snapchat. Există deja câteva măști de acest tip, pe ambele platforme, care reacționează dacă deschizi gura sau dacă ridici sprâncenele. FacioMetrics ar putea ridica lucrurile la un nou nivel. Putem doar să ne imaginăm ce video-uri trăznite am putea face.

Facebook nu a spus cât a plătit pentru startupul FacioMetrics, dar e clar că e dispus să investească pentru a prinde Snapchat din urmă în cursa pentru realitate augmentată. Ce e drept, e firesc ca Facebook să se străduiască să facă computerele să înțeleagă emoțiile, având în vedere ambițiile sale.

De asemenea, cei de la The Greensburg Tribune spun că aplicația ar putea avea mult mai multe utilizări. Ar putea analiza focus grupurile, ar putea detecta depresia și ar putea îmbunătăți avatarurile în jocurile video. Divizia Oculus a Facebook lucrează la conceperea unor avataruri care transmit emoții prin „VR emoji”. De exemplu, dacă ți-ai scutura pumnul în realitate, Oculus ți-ar face avatarul să arate furios.